Feb 17, 2012

Pada-Mu hati bertaubat



Yaallah
berilah aku peluang untuk bertaubat sehingga aku dapat melakukannya,
berilah aku kemaafan
aku telah berbalut dan bergelumang dosa.
Ampunkan lah aku.


Yaallah
matikanlah aku dalam agama MU.
hidupkanlah hatiku pada hari hidupnya segala hati.
sembuhkanlah hatiku daripada apa yang telah membalut atau menyelubunginya.
sungguh penyakitku telah membuatkan aku lupa pada-MU.



Yallah
berilah aku peluang untuk dekat kepada-mu.
ampunkan segala kesilapanku
belas kasihanlah terhadapku agar aku hampir kepada-Mu.
celakalah malam yang aku padanya berbuat maksiat terhadap-Mu.
tidak ada alasanku lagi, aku sungguh telah berbuat maksiat terhadap-MU disebabkan kejahilan.
Betapa aku tidak menaruh rasa malu,
sedang Engkaulah satu-satunya yang sentiasa mengamat-amatiku.



Yallah
aku tunduk sujud pada-Mu, ampunkanlah segala dosa-dosa ku
aku hamba mu yang hina
aku hamba mu yang tidak kenal erti syukur
aku hamba mu yang melampaui batas
ampunkan la segala dosa-dosaku.

jika tidak pada mu, pada siapa kah lagi ingin aku moham keampunan.
hanya padamu kuberharap dan ku memohon ampun.


1 comments:

cahaya bisikan said...

~subhanallah...penulisan yg menyentuh hati...
~dulunya diselubungi dosa yg lalu....kini jalan
ke arahnya disuluhi dengan rahmah dan kasihMu....
Moga ditetapkan hati untuk tsabat di
jalanNya.......~mencari kasih abadi~

Post a Comment